۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۷
کد مطلب : ۱۲۴۷۰

افتتاح صندوق قرض الحسنه خانوادگی با هدف مقابله با امر قبیح ربا

مسئول بسیج جامعه زنان استان از افتتاح صندوق قرض الحسنه خانوادگی با هدف سبک زندگی اسلامیو مقابله با امر قبیح ربا در پایگاه های بسیج شهری و روستایی استان خبر داد .
افتتاح صندوق قرض الحسنه خانوادگی با هدف مقابله با امر قبیح ربا
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین بام ایران، مسئول بسیج جامعه زنان استان در خصوص افتتاح صندوق قرض الحسنه خانوادگی با هدف کمک به سبک زندگی به روش اسلامی و مقابله با امر قبیح ربا درشهرکرد اظهار داشت: یکی از راههایی که در قرآن و روایات مورد تشویق و ترغیب جدی بوده، اعطای قرض بدون بهره و به اصطلاح قرض حسن یا قرض الحسنه است.

احمدپور با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اهمیت سنت حسنه قرض الحسنه در جامعه اسلامی گفت: رسول خدا (ص) فرمود: کسی که به مؤمنی قرض دهد و منتظر بماند تا توانایی پرداخت را پیدا کند، مال او زکات محسوب شده و خود او مشمول درود ملائکه است تا هنگامی که بدهکار قرض خود را بپردازد .

وی افزود: فرد نیکوکار با دادن بخشی از اموال خود به فرد نیازمند، احتیاج او را تامین می کند و او را قادر می سازد، برخی فشارهای پدید آمده در زندگی را با کمک همنوعان پشت سر بگذارد.

مسئول بسیج جامعه زنان استان تاکید کرد: این صندوق های قرض الحسنه خانوادگی که با هدف خیر خواهانه و با شیوه های کاملا اسلامی فعالیت می کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۳۲:۲۲

27 Dec 2019